بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش کیک پنیر با شکلات مارس

آموزش کیک پنیر با شکلات مارس

کیک پنیر با شکلات مارس


مواد لازم:

بیسکوئیت کاکائویی 250 گرم

کره آب شده 125 گرم

شکر قهوه ای 2 ق س

کره اضافه 20 گرم

خامه فرم گرفته قنادی 300 گرم

شکلات شیری معمولی خرد شده 50 گرم

پودر ژلاتین 3 ق س

آب 4 / 1 پیمانه یا 60 گرم

پنیر خامه ای 500 گرم

پودر شکر 4 / 1 پیمانه یا 50 گرم

شکلات مارس 4 عدد 50 گرمی


طرز تهیه:

پنیر خامه ای رو از یخچال بیرون بیارید ( به دمای محیط برسد) بیسکوئیتها کاکائویی رو پودر کنید تا کاملا نرم بشوند . کره آب شده را بهش اضافه کنید و با هم مخلوط کنید . حالا موادتون رو کف قالب کمربندی به قطر 20 سانتی متر پرس کنید قالب رو به مدت 30 دقیقه بذارید تو یخچال تا مواد سفت بشود.

برای درست کردن سس باتر اسکاچ شکر قهوه ای و اون 20 گرم کره اضافی و 2 قاشق سوپخوری از خامه تو یه ظرف کوچیک بریزید و بذارید رو حرارت کم اصلا لازم نیست بجوشه فقط در حدی که شکر حل بشه .

من از یه بسته خامه صبحانه استفاده کردم که 2 ق سوپخوری رو برای این سس و و قاشق دیگه رو برای سس شکلات استفاده کردم. برای تهیه سس شکلات، شکلات و 2 قاشق سوپخوری دیگه از خامه را روی حرارت کم میذاریم تا شکلات کاملا آب شود و مواد با هم مخلوط بشوند. برای شکلات، شکلات نیمه تلخ استفاده کردم پودر ژلاتین رو با آب مخلوط کنید تا این شکلی بشه و به صورت بن ماری حرارات بدید (روی بخار آب قرار بدید تا ژلاتین کاملا حل شود و مایع شفاف شود.) 5دقیقه بگذارید کنار تا خنک بشود . خامه را در ظرف جداگانه بزنید تا فرم بگیرد.

پنیر خامه ای و پودر شکر را با همزن بزنید تا صاف و یکدست شود، در این مرحله ژلاتین را به پنیر اضافه کنید و با همزن بزنید (پنیر باید هم دما با محیط باشد) شکلات مارس را خرد کنید با چاقو و همراه با خامه به پنیر خامه ای اضافه کنید حالا قالب کمربندی رو از یخچال دربیاورید. نیمی از مواد پنیری را روی بیسکوئیتها بریزید و نیمی از سس باتر اسکاچ و سس شکلات را روی اونا بریزید و با نوک چاقو یا یه جسم نوک تیز مثل خلال دندون آروم بهم بزنید تا مرمری شود. یک بار دیگر با باقی مواد اینکار را تکرار کنید. و روی کیکتون را خوشگل کنید، میتوانید با تکه شکلات تزئینش کنید. روی کیک را با فویل یا سلفون بپوشانید و 3 ساعت در یخچال بگذارید.

نوش جان



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده