خرید از سراسر دنیا


» آموزش کیک بهارنارنج

آموزش کیک بهارنارنج

كيك بهار نارنج


مواد لازم:

آرد2و1/3 پیمانه

تخم مرغ 3عدد

بکینگ پودر1ق غ

بهارنارنج خشك شده(پودرشده)1ق غ

عرق بهار نارنج3/4پیمانه

شکر1پيمانه سرپر

روغن مایع3/4پیمانه

پودر نارگيل 1/2پيمانه

وانيل كمی



مواد لازم برای سس:

پودربهار نارنج نصف ق غ

نشاسته ذرت 1 ق غ

عرق بهار نارنج 1/2پيمانه

شير 1/4 پیمانه

شکر 5ق غ


طرز تهیه:

تخم مرغ هارا با وانيل با همزن می‌زنیم تا از حالت لختگی دربیايد (4-3دقيقه). بعد شکر را اضافه كرده سپس در ادامه عرق بهار نارنج و بعد پودر بهار نارنج را اضافه كرده، بعداز اضافه كردن هر كدام ازاين مواد يک دقيقه هم می‌زنیم ، روغن مایع را هم اضافه میکنیم، 1دقيقه هم می‌زنیم.

در ادامه پودر نارگيل را اضافه میکنیم. دوباره با هم زن هم زده بعد آرد و بکینگ پودر را سه مرتبه الک میکنیم تاخوب آرد سبک بشود ؛حالا به تدریج آرد را به مایع کیک اضافه میکنیم و با دور کند همزن یا لیسک هم میزنیم تا آرد مخلوط بشود؛ در این مرحله زیاد هم زدن را طولانی نمیکنیم پس در حدی که آرد مخلوط مواد بشود وگلوله گلوله نماند کافیست؛ موادمان را در قالبی كه از قبل چرب كرده و آرد پاشی كرده‌ایم ریخته ودر فر از قبل گرم شده در دمای 170 درجه به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت میگذاریم بپزد.


طرز تهیه سس بهار نارنج :

تمام مواد سس را با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت خیلی ملایم قرار می دهیم و هم میزنیم تا کمی غلیظ شود، اگر ديدید زود سفت و غليظ شد كمی آب كم كم به‌آن اضافه كنيد، چون آردها آبخوری متفاوتی دارند بعداز اينكه غليظ شد، سس آمادست، ميگذاريم كمی سرد شود، در نظر داشته باشيد موقعی كه غليظ ميشود سفت تر هم ميشود.

سس را از صافی رد میكنيم بعد به آرامی با قاشق مقدار زيادی سس را روی کیک میریزیم هميشه سس هايی كه با آرد ذرت درست ميشود را همان موقع سرو روی كيك بریزید. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده