بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش تارت تابستانی موس میوه‌ای

آموزش تارت تابستانی موس میوه‌ای

تارت تابستانی موس میوه‌ای


مواد لازم خمير تارت:

يک عدد زرده تخم مرغ

يک ق غ خامه 

يک دوم ق چ وانيل

يک +يک چهارم پيمانه آرد

دو سوم پيمانه پودر قند

يك چهارم ق چ نمک

هشت ق غ كره سرد


مواد لازم موس ميوه‌ای :

سيصد گرم انبه، زردآلو، توت فرنگی

هفتادو پنج گرم شكر

دو ق چ وانيل مايع

يک پيمانه خامه زده‌شده

يک ق چ پودر ژلاتين

دويست گرم پنير خامه‌ای فيلادلفيا يا لبنه


طرز تهيه خمیر تارت:

در كاسه‌ای زرده تخم مرغ و وانيل و خامه را با هم مخلوط كنيد. آرد و نمک و پودر قند ره مخلوط كنيد و داخل مخلوط کن ريخته و پالس بزنيد، كره سرد خرد شده را اضافه كرده چند پالس بزنيد. در اين زمان مخلوط زرده را به مواد اضافه كنيد و پالس زده تا مواد از اطراف ظرف جدا شده و خمير فرم گرفته شود.

خمير آماده شده را روی سلفون گذاشته كمی با وردنه صاف ميكنيد و در داخل سلفون بسته ميگذاريد بمدت يک ساعت در يخچال استراحت كند.بعد از يک ساعت خمير را از يخچال خارج كنيد، صبر كنيد به دمای محيط برسد. كمی روی سطح كارتان آرد پاشی كنيد و خمير را با وردنه باز كنيد. بزرگتر از اندازه قالب و به آرامی تمام سطح قالب بيست سانتی گرد يا قالب مستطيل را پوشش بدهيد (خمير بسيار شكننده‌ای است ).

قالب را ميگذاريد يک ساعت در يخچال. سپس فر را ٣٧٥ درجه فارنهايت يا ١٩٠ سانتيگراد گرم كنيد .

با احتياط تمام سطح داخلی و لبه‌های قالب را فويل بکشید. حالا وسط قالب كه فويل كشيديد را پر كنيد از يه مدل حبوبات(من لوبیای چشم بلبلی ریختم). اين كار برای اين هست كه وسط خميرتان پف نكند !ميتوانيد چنگال بزنيد وسطش را يا مطابق دستور وسط قالب را با حبوباتي كه لازم نداريد پر كنيد. اين حبوبات رو ميتوانيد نگهداری کنید و برای تارت هميشه استفاده كنيد.

بمدت سی‌دقيقه خمير را در فر ميگذاريد، اين مابين يکبار هم قالب را برگردانید. بعد از سی‌دقيقه از فر خارج كنيد و فويل را با حبوبات داخلش به آرامی از وسط قالب درآورده و قالب را دوباره بمدت پنج تا ده دقيقه بگذاريد داخل فر يا تا زمانی كه خمير طلايی بشود.

مواظب باشيد لبه‌های خميرتان زيادی برشته نشود اگر ديديد لبه‌ها طلايی شده و هنوز وسط خمير رنگ ندارد دوباره لبه‌های قالب را فويل بگذاريد و بعد قالب رو برای پنج دقيقه بيشتر بگذاريد داخل فر تا خمير طلایی بشود.


طرز تهیه موس ميوه‌ای :

ابتدا میوه‌ها را در میکسر ریخته و خوب پوره کنید، سپس شكر و پنير و پودر ژلاتين را اضافه كرده و چند پالس بزنيد تا خوب مخلوط بشوند.

در ظرفی جدا با همزن برقی خامه را بزنيد تا كاملأ فرم بگيرو و خامه را به پوره ميوه و پنير اضافه كنيد، حالا با ليسک به آرامی بصورت دورانی مواد را مخلوط كنيد .

مايع آماده را بريزيد روی تارت و بگذاريد يخچال بعد از يک ساعت تزيين كنيد و نوش جان فرمایید. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده