خرید از سراسر دنیا


» آموزش خورشت ماست با گوشت گردن بوقلمون

آموزش خورشت ماست با گوشت گردن بوقلمون

خورشت ماست با گوشت گردن بوقلمون


خورشت ماست برخلاف اسمش اصلا خورشت نیست و یک دسر در کنار بقیه‌ی غذاها سرو میشود و بخاطر هزینه و وقت زیادی که برایش صرف میشود یکی از دسرهای گران و لاکچری اصفهانی‌ها محسوب می‌شود که فوق‌العاده خوشمزه است، من با گوشت گردن بوقلمون درست می‌کنم و کسانی که منع مصرف گوشت گوسفند ندارن و دوست دارن میتوانند بجای گوشت گردن بوقلمون از گوشت گردن گوسفند استفاده کنن.


مواد لازم :

گردن بوقلمون ۲۰۰ گرم

ماست چکیده سفت شیرین ۱کیلو

زرده تخم مرغ ۲ عدد

پودرقند ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم

پودر هل ۱ ق چ

گلاب ۳ ق غ

پیاز ۱ عددبزرگ

زردچوبه ۱ ق م

زعفران ۱ گرم (بیشتر هم می‌توانید بریزید برای پررنگ بودن)

مغز گردو وخلال پسته وخلال بادام وزرشک به میزان دلخواه


طرز تهیه :

اول پیازو را کمی تفت میدهیم تا سبک بشود بعد گردن بوقلمون را به‌آن اضاف کرده و خوب تفت میدهیم تا اگر بویی دارد از بین برود و بعد زردچوبه را اضافه می‌کنیم.

تفت که دادیم دو سه لیوان آب اضافه می‌کنیم ومیگذاریم خوب بپزد و بی‌آب شود ولی مواظب باشید نسوزد؛ وقتی پخت میگذاریم کاملا سرد شود و بعد شروع می‌کنیم گوشت‌ها را از استخون جدا کردن وخوب گوشت‌ها را ریش ریش می‌کنیم و می‌گذاریم کنار ( بهتر است بدانید که اصلا برای ریزشدن گوشت‌ها از گوشت کوب برقی استفاده نکنید چون تمام گوشت را چرخ میکند و حالت کشسانی این خورشت که خیلی مهمه را از بین میبرد).

ماست چکیده را با زرده تخم مرغ و پودر قند میگذاریم روی حرارت ملایم و میگذاریم بجوش بیاید تا بوی بد تخم مرغ هم گرفته شود تا بجوش آمد گوشت را که کاملا ریش ریش و کشدار شده اضافه میکنیم و از روی حرارت برمی‌داریم.

سپس پودر هل و گلاب و زعفران را که با آب کم دم کردیم را به مخلوط اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. از اینجا به بعد هرچقدر که بیشتر مواد را بکوبیم خورشت خوشمزه‌تر وکشدارتری داریم. تقریبا حدود یک‌ساعت با گوشت کوب دستی می‌کوبیم تا گوشت‌ها کاملا له و در داخل ماست حل بشوند، بطوری که مواد فقط کش بیاید.

بعد به‌آن خلال پسته یا بادام و گردو (هر کدام که بود یا حتی هرسه) را اضافه کرده و دراین مرحله میگذاریم داخل یخچال تا کاملا سرد و غلیظ شود و بعد برای سرو تزئینش می‌کنیم .


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده