ثروتسازی با هیپنوتیزم


» آموزش کیک کاکائویی با سس کارامل

آموزش کیک کاکائویی با سس کارامل

كيك كاكائويى با سس كارامل


مواد لازم برای کیک :

تخم مرغ ۴ عدد  

آرد ٢٠٠ گرم

شکر ١٥٠ گرم

روغن مایع نصف ليوان

پودر کاکائو چهارقاشق غذاخورى

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری 

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

آب جوش نصف ليوان


مواد لازم برای سس كارامل:

شکر 200 گرم

خامه صبحانه 1بسته

کره 2 قاشق غذا خوری

وانیل 1 قاشق چای خوری

نمک خیلی کم


طرز تهیه کیک:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. داخل يك ظرف زرده های تخم مرغ و شکر را هم بزنيد تا كرم رنگ و كشدار و حجم دار بشود. بعد روغن مایع و وانیل را به‌ آن اضافه كنيد و در حد مخلوط شدن هم بزنيد. پودر کاكائو را داخل آب جوش حل كنيد و بگذارید كنار تا خنک بشود. نمک و مخلوط کاکائو را به مواد اضافه كنيد و خيلى كم هم بزنيد. آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنيد و به مواد اضافه کنید.

داخل يک ظرف ديگر سفیده تخم مرغ را با يک قاشق شكر هم‌ بزنید تا کف کند و سفيد رنگ بشود طورى كه از ظرف برنگردد. يک مقدار از سفیده زده شده را به مخلوط زرده اضافه كنيد و با همزن بزنید تا مواد يک مقدار شل بشود. بقیه سفیده‌ ها را با لیسک به آرومى با مواد مخلوط كنيد و دورانی هم بزنید تا پف مواد نخوابد.

كف قالب را با كره چرب كنيد و مواد كيک را بريزيد داخلش و بگذارید داخل فر از قبل گرم شده با دماى ١٨٠ درجه به مدت چهل تا چهل و پنج دقیقه تا زمانی که چیزی به خلال دندان نچسبد. کیک را از فر بيرون بياورید و بگذارید تا كيک خنک بشود و بعد از قالب جدا كنيد.


طرز تهیه سس کارامل:

اول شکر را داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت خیلی کم بگذارید. بعد از چند دقيقه شکر‌ شروع به ذوب شدن ميكند. موقع ذوب شدن شکر را هم بزنید تا نسوزد، هم زدن را تا جایی ادامه بدهيد تا کاملا ذوب بشود و به رنگ طلایی برسد.

بعد از ذوب شدن شکر خامه را اضافه کنید و سریع آن را هم بزنید تا کاملا یکدست و مخلوط بشوند.

مخلوط را یکى دو دقیقه روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد آن را از روی حرارت بردارید. کره، وانیل و نمک را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کره ذوب بشود. بعد از ذوب شدن کره سس کارامل شما آماده است.

نوش جان 



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده