خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش کیک نوتلا

آموزش کیک نوتلا

کیک نوتلا


مواد لازم :

تخم مرغ 5 عدد

شکر 1 پیمانه

وانیل 1/4 ق.چ

روغن مایع یک پیمانه

آب جوشیده نصف پیمانه

پودر کاکائو دو ق سوپخوری

نوتلا دو قاشق سوپخوری

آرد 1 و 1/2پیمانه

بکینگ پودر دو ق مربا خوری


طرز تهیه :

ابتدا دو ق سوپخوری پودر کاکائو را در نصف لیوان آبجوش خوب حل کنید تا کاملا مخلوط شوند، کمی که از حرارت افتاد 2 ق سوپخوری نوتلا را به مخلوط آب وکاکائو اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا کمی خنک شود.

در کاسه ای تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل خوب بزنید تا کرم رنگ و سبک شود. روغن را اضافه و دوباره بزنید سپس مخلوط نوتلا وآبجوش و پودر کاکائو را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و دوباره هم بزنید، حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را که قبلا الک کرده اید در چند مرحله اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود.

در قالب چرب شده در فر از پيش گرم شده با حرارت 180 درجه به مدت تقریبی 35 تا 45 دقیقه بگذارید تا کیک پخته بشود قبل از خارج کردن کیک را با خلال چوبی چک کنید تا کاملا پخته شده باشد.

بعد ازخنک شدن باخامه شكلاتی خامه كشی کنید. برای تهیه خانه شکلاتی، خامه را فقط با پودر كاكائو و ۱ ق نوتلا فرم بدهید. یک (كيلو خامه قنادی و ۳ ق غ پودر كاكائو) بعد از اینکه خامه را با همزن زدید و باز شد، نوتلا و پودر کاکائو را اضافه کنید و با دور تند همزن بزنید تا خامه فرم گرفته و خامه کشی کنید.

برای تهیه سس کارامل، یک پیمانه شکر را داخل تابه‌ای با شعله ملایم بگذارید آب شود ولی اصلا هم نزنید و اینکه نباید بگذارید تیره بشود چون تلخ می‌شود. زمانی که شکر آب شد ۵۰ گرم کره به‌آن اضافه کنید و هم بزنید و ۲۰۰ گرم خامه صبحانه اضافه کنید، تند هم بزنید تا روان و یکدست بشود. مدام باید همزده شود وقتی که از حرارت که افتاد روی کیک بریزید.

نوش جان 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده