خرید از سراسر دنیا


» آموزش دسر کیک توت‌فرنگی

آموزش دسر کیک توت‌فرنگی

دسر کیک توت‌فرنگی


مواد لازم برای خامه‌ی دسر:

پنیر خامه ای یا ماسکارپونه 150 گرم

خامه فرم گرفته 600 گرم

شکر 200 گرم

توت‌فرنگی پوره شده 200 گرم

شیر یک پیمانه

ژلاتین 3 ق غ

اسانس وانیل دو‌ ق مرباخوری


مواد لازم برای كيک شيفون وسط دسر:

٣ عدد تخم مرغ

يک و يک سوم پیمانه شكر

اسانس وانیل یک قاشق چايخوری

شير يک پیمانه

روغن مايع دو سوم پیمانه

آرد ٣ پیمانه

بكينگ پودر یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه خامه‌ی دسر:

ابتدا شیر را گرم کنید، سپس پنیر را با شکر و اسانس با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود، پوره توت‌فرنگی را به‌آن اضافه کنید. سپس خامه فرم گرفته را اضافه و مخلوط کنید.

ژلاتین بن‌ماری ( ژلاتین با نصف لیوان آب) شده را که از حرارت افتاده به شیر گرم ‌اضافه کنید و بگذارید کاملا از حرارت بیافتد. حالا شیر و ژلاتین را که باهم مخلوط کردید و کاملا از حرارت افتاده است را به مایع پنیر اضافه و با دور کند هم بزنید تا یک دست بشود.


طرز تهیه کیک شیفون:

ابتدا تخم مرغ و شكر و وانيل را ١٠ دقيقه با دور تند همزن زده، بعد شير را اضافه ٣٠ ثانيه با دور متوسط بزنید، سپس روغن و پودركاكائو را مخلوط كرده باهم و اضافه کنید، با دور متوسط ٣٠ ثانيه ديگه زده و در آخر آرد و بكينگ‌پودر را به صورت يكجا روی مواد الک كرده و با دور كند همزن فقط در حد مخلوط كردن نه بیشتر بزنید.

كف قالب را كاغذ روغنی انداخته، كل قالب را چرب كنید حتی ديواره‌ها راهم چرب کنید. مايه كيک را در فر از قبل گرم شده ریخته و به مدت ٤٥ دقيقه، درجه ١٨٠ بگذارید و با خلال تست كنيد اگه تميز درآمد آماده است. ( مناسب قالب ۲۰ سانتی با ارتفاع ۸ سانت ).


طرز سرهم کردن دسر:

من خودم برای این سایزی که درست کردم قالب ۲۲ با ارتفاع ۱۰ سانت استفاده کردم . کف قالب را به ارتفاع دو سانت دسر بریزید و بگذارید داخل فریزر تا سریع ببندد، حدود نیم ساعت طول میکشد تا ببندد. بعد از نیم بند شدن، کیک را وسط دسر قرار بدهید و مابقی دسر را روی آن و دورش بریزید و بگذارید ۳ ساعت فریزر تا کامل ببندد.

من ازین ظرف برای دسرم استفاده کردم دور تا دور شیشه ظرف را با خامه فرم گرفته که با رنگ صورتی از پر رنگ به کمرنگ ماسوره ( ۱۰۱ ) زدم. دسر را از فریزر قالب خارج کنید، اول دور دسر را با چاقو آزاد کنید بعد ۳ تا ۵ ثانیه داخل آب‌جوش نگه دارید و دربیاورید. من گذاشتم وسط ظرف شیشه ایم و فاصله خالی آن را با خرده کیکی که از قبل‌ داشتم و خامه فرم گرفته پر‌ کردم. می‌توانید روی ظرف هم خامه فرم گرفته بزنید و صاف کنید. سپس دوساعت داخل یخچال استراحت بدهید و‌بعد سرو کنید. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده