خرید از سراسر دنیا


» آموزش دسر توت‌فرنگی

آموزش دسر توت‌فرنگی

دسر توت‌فرنگی


مواد لازم :

بیسکوییت ساقه طلایی یک‌ بسته

کره ۱۰۰ گرم

شیر ۵ پیمانه

خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

شکر به میزان لازم ۱۳ ق غ (کم‌تر یا بیشتر براساس‌ ذائقه)

ژله توت فرنگی ۳ بسته

توت فرنگی ۱۰ عدد

ژلاتین ۳ ق غ

اسانس وانیل یک ق م


طرز تهیه :

ابتدا بیسکوییت را پودر می‌کنیم و بعد با کره که آب کرده مخلوط میکنیم. درون یک قالب کمربندی ۲۲ سانتی مخلوط بیسکوییت و کره را ریخته و خوب فشرده کرده و می‌گذاریم فریزر تا سفت بشود، در این حین شیر و خامه را جدا جدا گرم می‌کنیم ( خامه باید روی حرارت کم کاملا صاف و‌یکدست بشود )، وقتی شیر گرم شد، خامه را به‌آن اضافه می‌کنیم سپس شکر و وانیل را اضافه میکنیم ( ژلاتین را با نصف لیوان آب بن‌ماری میکنیم ) و اضافه میکنیم.

زمانی که مایه دسر کاملا خنک شد، می‌گذاریم از حرارت بیافتد، سپس به دو‌قسمت تقسیم میکنیم، وقتی خنک شد با ملاقه آرام قسمت سفید را ریخته، می‌گذاریم فریزر ببندد. 

قسمت باقی مانده را با یک بسته پودر ژله روی حرارت می‌گذاریم تا ژله کاملا حل بشود و بعد خاموش میکنیم تا از حرارت بیافتد. وقتی کاملا از حرارت افتاد و لایه قبل کاملا بسته شد، آرام روی لایه قبلی می‌ریزیم و دوباره داخل فریزر می‌گذاریم تا ببنددد

برای لایه آخر دو بسته ژله را با دو لیوان آب بن‌ماری میکنیم، وقتی از حرارت افتاد توت‌فرنگی‌ها را رنده درشت کرده و داخلش می‌ریزیم. لایه قبلی که بست، ژله و‌توت فرنگی‌های خنک شده را روی آن میریزیم. سپس ۲۰ دقیقه داخل فریزر و بعد از آن، ۳ ساعت داخل یخچال استراحت می‌دهیم. در آخر با نوک کارد دور تا دور دسر را ‌از قالب آزاد می‌کنیم سپس قالب را ‌باز می‌کنیم، تزیین و سرو می‌کنیم. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده