بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش دسر وانیلی

آموزش دسر وانیلی

دسر وانيلی


مواد لازم برای دسر:

شير 4 ليوان

خامه قنادی ٨ ق غ

شكر 5 ق غ

اسانس وانيل يك ق م

ژلاتين ٣ ق غ ( بن ماری با نصف لیوان آب )

رنگ خوراكی ( در صورت دلخواه )

شكلات تخته ای سفيد ٥٠ گرم



طرز تهیه :

ابتدا شير را روی حرارت ملايم قرار ميدهيم تا گرم بشود، سپس خامه فرم گرفته را به‌آن اضافه كرده، هم میزنیم تا يكدست بشود و سپس شكلات تخته‌ای را بن‌ماری كرده و به دسر اضافه ميكنيم. در اين مرحله دسر را ميچشيم اگر شيرينی آن كافی بود كه هيچ اگر نبود بسته به ذائقه شكر اضافه ميكنيم و هم ميزنيم تا كاملا حل بشود.

حرارت را خاموش ميكنيم و ژلاتين بن‌ماری شده و اسانس و رنگ را اضافه ميكنيم، با همزن دستی هم ميزنيم تا كاملا مخلوط شوند (ميتوانيد حذف كنيد ولی من استفاده کردم چون خوشرنگ ميشود و مارک رنگ من آبی روشن آمريكالر بود).

من از شيشه بزرگ نوتلا به عنوان ظرف دسر استفاده كردم. نيمی از شيشه را دسر می‌ریزیم و می‌گذاریم فريزر ( حدودا نيم ساعت تا چهل دقيقه داخل فريزر ).

ژله را با يک و يک سوم ليوان آب بن‌ماری میکنیم تا شفاف بشود، وقتی خنک شد به‌آن نوک ق چ رنگ پودری صدفی خوراکی اضافه میکنیم تا براق شود. وقتی دسر بست، ژله از قبل آماده و خنک شده را روی آن می‌ریزیم. ٣ دقيقه داخل فريزر گذاشته و بعد از فريزر خارج می‌کنیم. ٣ ق غذاخوری از مايع دسر رو روی ژله ها می‌ریزیم چون ژله حالت مايع دارد و هنوز خودش را نگرفته است.

قسمت بالای ژله فقط كمی تغيير رنگ ميدهد و جذاب ميشود ( حتما از قبل ٣ دقيقه داخل فريزر بگذارید چون وقتی اين ٣ ق دسر را که اضافه می‌كنيم ممكن است با كل ژله مخلوط شود، در صورتی كه ما فقط ميخواهيم روی ژله مخلوط بشود ).

دوباره داخل فريزر گذاشته حدودا ١٥ دقيقه. زمانی که بست بعد مابقی دسر را اضافه می‌کنیم تا شيشه پر بشود و داخل يخچال می‌گذاریم تا كاملا ببندد. برای تزئین میتوانید از پشمک و ميوه بلوبری استفاده کنید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده