خرید از سراسر دنیا


» آموزش کیک شکلات‌فندقی

آموزش کیک شکلات‌فندقی

کیک شکلات فندقی


مواد لازم برای کیک:

آرد - 180 گرم

 بیکینگ پودر- 1.5 قاشق چایخوری

جوش شیرین - 1.5 قاشق چایخوری

نمک -1/4 قاشق چایخوری

پودر کاکائو- 75 گرم

کره - 180 گرم

شکر - 180 گرم

شکر قهوه ای - 180 گرم

تخم مرغ - 3 عدد

باتر میلک (یا ماست) - 360 میلی لیتر

شیر - 45 میلی لیتر

عصاره وانیل - 1.5 قاشق چایخوری

مواد لازم برای کرم :

پنیر خامه ای - 120 گرم

کره -150 گرم

پودر قند - 40 گرم

نوتلا 240 گرم

شیر - 30 میلی لیتر

مواد لازم برای گاناش:

شکلات تیره - 120 گرم

خامه 33٪ - 120 میلی لیتر

مواد لازم برای دکور کیک:

شکلات های Ferrero Rherher


طرز تهیه:

ابتدا فر را تا 180 درجه سانتیگراد گرم کنید، سه قالب به قطر 15 سانتی متری را آماده کنید و کاغذ روغنی بیندازید. در یک کاسه بزرگ، آرد الک شده، بیکینگ پودر، نمک، جوش شیرین و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید.

کره را با همزن به مدت 2 دقیقه بزنید ، تا زمانی که حالت کرمی شود. هر دو نوع شکر را به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید تا یکدست شود. تخم مرغ و عصاره وانیل و شیر اضافه کنید و همچنان با همزن بزنید.

مخلوط مواد خشک را در مواد فوق بریزید ، بعد هم بزنید، سپس باتر میلک را بریزید و دوباره مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس مواد را داخل قالب آماده شده ریخته و به مدت 30-35 دقیقه بپزید و میزان پخت را با یک خلال دندان چک کنید.

بعد از خنک شدن از قالب خارج کرده و بگذارید روی رک بماند تا کاملا خنک شود. برای خامه ، کره را 2 دقیقه با همزن بزنید تا حالت کرمی و روشن و نرم شود شود. پودر شکر، پنیر خامه ای و نوتلا را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود.

اگر خیلی غلیظ است کم کم شیر ​​اضافه کنید. برای گاناش شکلاتی ، شکلات ها را به قطعات کوچک خرد کرده و با خامه به صورت غیرمستقیم در یک حمام آب گرم هم بزنید تا شکلات ذوب شود و یکدست شود.

برای مونتاژ ، یک لایه نازک را از سطح هر کیک را برش دهید تا سطح یکنواخت باشد. در اولین کیک، یک لایه کافی از خامه بمالید و تا حدودا ۱ سانتی متر لبه را خالی بگذارید. روی آن را با کیک بعدی می پوشانیم و به آرامی روی آن فشار می دهیم تا کرم کمی از لبه ها خارج شود. مجددا کار لایه قبل را برای تمام لایه ها تکرار میکنیم. بگذارید کیک به مدت 30 دقیقه خنک شود.

در مرحله بعد، گاناش خنک شده را از بالا بریزید و روی کیک پخش کنید تا سطح صاف باشد و کمی از گاناش از اطراف کیک سرازیر شود سپس با شکلات Ferrero Rocher تزئین کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده