خرید از سراسر دنیا


» آموزش موس‌کیک نوتلا

آموزش موس‌کیک نوتلا

موس کیک نوتلا


مواد لازم برای کیک:

کره - 60 گرم

روغن نباتی - 30 گرم

شکر - 200 گرم

تخم مرغ - 2 عدد

عصاره وانیل - 1 ق غ یا ۱/۴ ق چ وانیل شکری

آرد - 70 گرم

پودر کاکائو مرغوب - 35 گرم

بیکینگ پودر 1/2 قاشق چای خوری

نمک -1/4 قاشق چای خوری

شیر - 30 میلی لیتر

نوتلا - 85 گرم

مواد لازم موس نوتلا:

پودر ژلاتین - 10 گرم

خامه 33٪ - 360 میلی لیتر

شکلات شیری یا تلخ ​​- 170 گرم

نوتلا - 85 گرم

یک پنسه نمک (ترجیحا نمک دریایی)

مواد لازم برای لعاب گلیز شکلاتی:

پودر ژلاتین - 12 گرم

شکر - 200 گرم

شربت گلوکز - 200 گرم

آب - 120 میلی لیتر

شیر تغلیظ شده - 150 گرم

شکلات شیری یا تلخ ​​- 200 گرم


طرز تهیه :

برای کیک، فر را با دمای 180 درجه گرم کنید. قالب 20 سانتی متر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. کره را به همراه روغن نباتی روی حرارت غیر مستقیم کم ذوب کنید و اندکی مخلوط کنید.

در یک ظرف عمیق ریخته و به همراه شکر با همزن بزنید تا خمیر شود. یکی یکی تخم مرغ ها و همچنین عصاره وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. آرد را با کاکائو ، بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید. به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شود.

شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. مواد را داخل قالب بریزید و به مدت 25-30 دقیقه بپزید ، سپس بگذارید کاملا خنک شود.

بعد از آن با استفاده از رینگ 16 سانتی متری یک دایره را از کیک برش داده و آن را با یک لایه نازک نوتلا بپوشانید ، بعد آن را ترجیحا یک شب در فریزر قرار می دهیم. برای موس ، ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و حداقل 15 دقیقه بگذارید بماند. شکلات ها را به روش بن ماری یا مایکروویو ذوب کنید ، سپس با نوتلا مخلوط کنید.

تقریباً 120 میلی لیتر خامه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا به جوش آید. هنگامی که حباب ها در نزدیکی دیوارها ظاهر می شوند، از روی حرارت برداشته و ژلاتین را به خامه اضافه کنید ، خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. شکلات و نوتلا را به کرم اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم ، لیسک را از مرکز به لبه ها حرکت میدهیم، تا یک ترکیب صاف و براق شود. یک پنسه نمک هم اضافه کنید.

کرم حاصل را با همزن برقی بزنید ، تا مرحله استیف پیک بزنید. ما بقیه خامه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. 1/3 از خامه زده شده را به مخلوط شکلات-ژلاتین اضافه کنید ، با حرکت دادن لیسک از کف به پایین در وسط ، به آرامی هم بزنید. سپس کل مخلوط شکلات را به خامه زده اضافه کرده و خیلی با دقت مخلوط کنید تا یکدست شود.

کیک منجمد را در قالب سیلیکونی 20 سانتی متر و ارتفاع 5 سانتی متر در مرکز قرار میدهیم ، که طرف آغشته به نوتلا آن رو به بالا باشد. موس شکلات خود را روی آن بریزید. قالب را روی یک سطح جامد مانند تخته برش می گذاریم و چندین بار آن را به آرامی روی آن میز می زنیم تا تمام حباب های هوا از موس خارج شود. کیک را حداقل 6 ساعت فریزر بگذارید( بهتر است یک شب باشد) پس از خارج شدن از قالب ، اگر لازم بود سطحش را کمی صاف کنید

برای لعاب گلیز شکلاتی ، ژلاتین حداقل 15 دقیقه در آب سرد خیس می شود. شکر ، شربت گلوکز و آب را در یک قابلمه با کف ضخیم ترکیب کنید و هم بزنید ، روی حرارت متوسط ​​به جوش بیاید. شکر باید کاملاً حل شود و مخلو روشن شود. مخلوط را از روی حرارت برداشته و ژلاتین را به آن اضافه کنید. آن را خوب هم بزنید تا کاملا حل شود.

شیر تغلیظ شده را درون یک ظرف باریک بلند بریزید ، شکلات های خرد شده را روی ان برید. مخلوطی که از حرارت برداشتیم را روی شکلات میریزیم، 3-4 دقیقه بگذارید ، سپس با گوشت کوب برقی یا بلندر دستی مخلوط و یکدست کنید و آن را با زاویه 45 درجه نگه دارید (با این زاویه از ایجاد حباب خودداری کنید.)

شیر تغلیظ شده را درون یک ظرف باریک بلند بریزید، شکلات های خرد شده را روی آن برید. مخلوطی که از حرارت برداشتیم را روی شکلات میریزیم، 3-4 دقیقه بگذارید ، سپس با گوشت کوب برقی یا بلندر دستی مخلوط و یکدست کنید و آن را با زاویه 45 درجه نگه دارید (با این زاویه از ایجاد حباب خودداری کنید).

لعاب را با سلفون در تماس با سطح بپوشانید و بگذارید تا 33 درجه سانتیگراد سرد شود و به طور دوره ای آن را هم بزنید. هنگامی که به دمای مناسب رسید ، دوباره با گوشت کوب برقی یا بلندر بزنید تا یکدست شود.

نوش جان 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده