خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش نان حلزونی با کاسترد و آلبالو

آموزش نان حلزونی با کاسترد و آلبالو

نان حلزونی با كاسترد و آلبالو


مواد لازم خمير:

شير ١٣٠ ميلي ليتر

كره ٥٠ گرم

شكر ٧٠ گرم

مايه خمير ٨گرم

آرد ٣٦٠-٣٨٠گرم

تخم مرغ ١ عدد

نمك ١/٤ ق چ

وانيل١/٤ ق چ

آلبالو هسته گرفته ٢٥٠ گرم

و كرم كاسترد سرد شده :حدودا ٥٠٠ گرم


طرز تهيه:

ابتدا برای تهیه كرم كاسترد يک ليوان شير سرد، سه ق غ سر پر پودر كاسترد و١٢٠ گرم شكر را باهم مخلوط کنید و هم بزنيد تا كامل حل بشود سپس روی حرارت ملايم بگذارید و مرتب هم بزنید، در یخچال به مدت دو ساعت بگذارید تا خوب سرد شود.

برای تهیه خمیر، در يک ظرف شير وكره و شكر را مخلوط كنيد و روی حرارت ملايم بگذاريد، در حدی كه كره ذوب بشود. ( داغ نباشد و حتما با انگشت امتحان كنيد طوری كه دست را نسوزاند). مايه خمير را به‌آن اضافه كنيد و هم بزنيد، لازم نيست بماند، همان موقع به آرد اضافه کنید، سپس در ظرف ديگری آرد، تخم مرغ، نمک و وانيل را بريزيد و مخلوط شير و كره را به‌آن اضافه كنيد و با دست يا دستگاه مخلوط كنيد تا خمير يكدست شود. اگه خمير خيلی چسبنده بود كمی آرد اضافه كنيد. روی خمير را بپوشانيد و يک تا يک ونيم ساعت استراحت بدهيد. ‎حالا خمير را به دو قسمت تقسيم كنيد و با وردنه به قطر نيم سانت باز كنيد.

يک مستطيل حدودا ٥٠ در ٤٠ می‌شود، نصف كرم كاستارد را روی خمير بماليد، فقط لبه‌ها را از طول دو سانت كرم نزنيد، حالا آلبالوها را از وسط دو قسمت كنيد و روی خمير پخش كنيد و از طول شروع به رول كردن بكنيد و با چاقوی تيز دو سانت دو سانت برش بدهيد

اگر دوست داشتيد می‌توانید در قالب كاپ كيک بگذارید يا روی كاغذ روغنی بدون قالب در سينی فر بچينيد، يک دستمال رویش بكشيد و ١٠ دقيقه ديگر استراحت بدهید و بعد در فر با دمای ١٩٠درجه سانتی‌گراد و به مدت ١٥-٢٠ دقيقه بگذارید. می‌توانید موقع سرو هم پودر قند بریزید و با چای ميل كنيد.

نوش جان 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده