بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش رولت موزی

آموزش رولت موزی

رولت موزی


مواد لازم:

5عدد زرده تخم مرغ سایز بزرگ

3عدد سفیده تخم مرغ سایز بزرگ

از یک لیوان یه انگشت کمتر آرد

نصف استکان شکر(40گرم)

نصف استکان آب داغ(50گرم)

1قاشق چای خوری بگینک پودر

2قاشق غذاخوری روغن مایع


مواد لازم برای کرم:

2لیوان شیر

1استکان شکر(70گرم)

نصف استکان آب

2قاشق کمی سرپر نشاسته ذرت یا گندم

2قاشق غذاخوری کمی سرپر آرد

1قاشق مربا خوری کره

1عدد زرده تخم مرغ

2قاشق غذاخوری پودر کرم شانتی یا پودر خامه

1پاکت وانیل 5گرمی یا مقدار کمی وانیل شکری


طرز تهیه کیک:

زرده تخم مرغها و سفیده های تخم مرغ را در ظرف های جداگانه بریزید. سفیده های تخم مرغ را با یک پنس نمک با همزن برقی بزنید. سپس نصف استکان شکر را نیز اضافه کرده و تا وقتی سفیده ها کف کند و حجم بگیرند به زدن ادامه دهید(در حدی که وقتی ظرف را برمیگردانید سفیده ها نریزند).

زرده ها را در یک ظرف جداگانه با همزن برقی بزنید. آب داغ و روغن مایع را اضافه کرده و کمی دیگر هم بزنید. سپس آرد و بگینک پودر را الک کرده و آن‌ها را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

در این مرحله همزن را خاموش کنید و سفیده ها را در سه مرحله به زرده ها اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا به خورد زرده ها برود. در سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و کاغذ روغنی را با کره چرب کنید‌. مایه کیک رولت را در سینی روی کاغذ روغنی بریزید و با لیسک صاف کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 160 درجه بدون فن بین 10 تا 12 دقیقه با کنترل بپزید. بعد از اینکه از فر خارج کردید 5 دقیقه صبر کنید تا کیک به دمای اتاق برسد و خنک شود و سپس روی یک کاغذ روغنی دیگر برگردانید. کاغذ روغنی که روی کیک هست را کم کم جدا کنید و بعد از اینکه کمی دیگر سرد شد برش بزنید و داخل آن کرم بمالید و یک برش موز بزارید و رول کنید و روی آن‌ها را پودر قند بپاشید.


طرز تهیه کرم:

آب، شکر، آرد، شیر و نشاسته را در یک قابلمه بریزید و مداوم هم بزنید و بپزید تا غلیظ شود و قوام بگیرد. بعد از اینکه قوام گرفت زرده تخم مرغ را اضافه کرده و سریع هم بزنید تا کرم یکدست شود و زرده به خورد کرم برود و بپزد. سپس کره و وانیل را در کرم اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب شود و زیر گاز را خاموش کنید، وقتی کرم کاملا سرد شد پودر کرم شانتی را اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کرم فرم بگیرد و یکدست شود.

نکته: به جای کرم میتوانید از خامه قنادی فرم گرفته استفاده کنید و روی رولت بمالید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده