دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش تارت فرنجیپین باقلوا

آموزش تارت فرنجیپین باقلوا

تارت فرنجیپین باقلوا


مواد لازم برای خمیر :

۱ونیم یا ۱۹۵ گرم آرد

۱/۳ پیمانه پودر شکر، الک شده

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱۱۳ گرم کره، سرد و تکه تکه شده

۲ زرده تخم مرغ بزرگ، همدمای اتاق


مواد لازم برای فیلینگ:

۱۲۰ گرم پسته

۱۲۰ گرم فندق یا گردو

۲-۳ قاشق چایخوری پودر هل

مقداری شکر دانه ریز


مواد لازم برای شربت:

۱/۲ پیمانه آب

۱/۲ پیمانه عسل

۱/۲ پیمانه یا ۱۰۰ گرم شکر سفید

۱ قاشق چایخوری آبلیمو

چند دانه هل

زعفران دم کرده (اختیاری)


مواد لازم برای رویه فرنجیپن:

۱۱۳ گرم کره ، همدمای اتاق

۱/۲ پیمانه یا ۱۰۰ گرم شکر سفید

۲ تخم مرغ بزرگ ، همدمای اتاق

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱ قاشق غذاخوری آرد

۱ پیمانه یا ۹۰ گرم پودر بادام


طرز تهیه:

برای خمیر، آرد، شکر و نمک را داخل مخلوط کن ریخته و هم بزنید، تکه های کره را اضافه کرده و حدود ۲۰ ثانیه هم بزنید تا شبیه شن شود، زرده های تخم مرغ را اضافه کرده و ۱۰ ثانیه دیگر هم بزنید، سپس خارج کرده و بدون اینکه ورز بدین، خمیر را جمع کنید و شکل یک دیسک داده و داخل سلفون نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید، یک قالب تارت ۲۰ سانتیمتری را چرب کرده و کاغذ روغنی بگذارید. خمیر را از یخچال خارج کرده و بین دو لایه کاغذ روغنی، به ضخامت ۳-۴ میلیمتر باز کنید. خمیر را داخل قالب گذاشته و مختصر فشار دهید تا شکل قالب را به خود بگیرد.

سپس کف تارت را از چند جا با چنگال سوراخ سوراخ کنید و روی آن یک کاغذ روغنی گذاشته و با سنگ ریزه، نخود یا برنج پر کنید و حدود ۱۵ دقیقه بپزید، سپس از فر خارج کرده و کاغذ روغنی روی آن را بردارید و ۱۰ دقیقه دیگر بپزید بعد خارج کرده و روی سیم قرار دهید.

برای فیلینگ آجیل، پسته و گردو یا فندق ها را داخل آسیاب کن بریزید تا پودر شوند، ولی زیاد ریز نشوند. مواد دیگر را اضافه کرده و مخلوط کنید و کنار بگذارید.

برای شربت، داخل قابلمه کوچکی، همه مواد را ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا شکر حل شود، بعد از اینکه شروع به جوشیدن کرد، ۸ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. اکنون یک سوم شربت را با فیلینگ آجیل مخلوط کنید و فیلینگ آجیل را روی خمیر تارت پخته شده، پخش کنید و فشار دهید.

در طرف دیگر برای رویه فرنجیپن، کره و شکر را با همزن برقی هم بزنید تا سبک و پفی شود، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و هرسری چند ثانیه هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند، عصاره وانیل را اضافه و مخلوط کنید، سپس آرد و پودر بادام را اضافه کرده و به آرامی با لیسک زیرو رو کنید.

مخلوط را روی فیلینگ آجیل به طور یکدست پخش کنید و حدود ۴۰-۴۵ دقیقه در فر بپزید تا سرخ شود سپس خارج کرده و بعد از سرد شدن، به همان صورت سرو کنید یا روی آن شربت سرد بریزید و به دلخواه تزیین کنید.

نوش جان


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده