بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آموزش شیرینی تر نارگیلی

آموزش شیرینی تر نارگیلی

شیرینی تر نارگیلی


مواد لازم برای کیک:

تخم مرغ 6 عدد

آرد 2 پیمانه

بکینگ پودر 2 ق چ

وانیل 1.2 ق چ

شکر 1ونیم پیمانه

روغن 1.4 پیمانه

آبجوش 1.4 پیمانه


مواد لازم برای مواد تر نارگیلی:

پودرنارگیل چرب 100گرم

شکردانه ریز 200گرم

سفیده تخم مرغ 100گرم

روغن مایع 90گرم

آبلیمو 5گرم

وانیل مقداری



طرز تهیه کیک اسفنجی:

آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و سه مرتبه الک کنید، زرده وسفید را جدا کنید و سفیده را در ظرف خشکی بریزید و هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد. سپس سفیده فرم گرفته را داخل یخچال قرار بدهید تا آب نیاندازد، در یک ظرف دیگر شکر، تخم مرغ و وانیل را با همزن بزنید

تا کرم رنگ و کشدار بشود، حالا دو قاشق غذاخوری از آرد را با روغن مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس به آن آب جوش را اضافه کنید و به مایع تخم مرغ و شکر اضافه کنید، دقت کنید باید در این مرحله به سرعت مواد را هم بزنید وگرنه ممکن است آب جوش باعث سفت شدن زرده‌ها بشود.

پس از مخلوط کردن این دو مایع موقع اضافه کردن آرد، آرد را در سه مرحله به مواد اضافه کنید، مرحله آخر و مهم اضافه کردن سفیده تخم مرغ است که باید با دقت انجام بشود. سفیده را هم در دو تا سه مرحله اضافه کنید و به صورت دورانی فولد کنید تا با مواد ترکیب بشود. در قالب ۲۰ در ۳۰ ریخته و در فر ۱۷۰ درجه ۴۰ دقیقه بگذارید تا بپزد.


طرزتهیه مواد تر نارگیلی:

همه مواد را به غیر از آبلیمو داخل تابه نسوز ریخته و با هم مخلوط کنید، روی شعله خیلی کم قرار داده و مدام هم بزنید، من حدودا 12دقیقه موادم را هم زدم که به این کار داغ زدن می‌گویند. مهمترین نکته درپخت شیرینی نارگیلی همین داغ زدن هست.

حالا درآخر کار آبلیمو را به مواد اضافه کرده و کمی هم بزنید، دستتان را داخل مایه فرو ببرید، اگر دستتان احساس داغی کرد و نتوانستید بعد 7 الی 8 ثانیه داخلش نگه دارید، یعنی آماده است پس مواد را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کاملا سرد بشود.

برای سرهم کردن مواد، ابتدا کیک اسفنجی که داشتیم را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و داخل یک سینی تمیز کاغذ بیاندازید، لایه اول را روی کاغذ گذاشته و روی آن کرمفیل بریزید و با پالت صاف کنید هرمغزی که دوست داشتید استفاده کنید، من کمی کشمش و گردو ریختم. حالا لایه دوم را روی کرمفیل گذاشته و خوب با دست فشار بدهید که به هم بچسبند و در آخر مایه نارگیل داغ زده را با پالت روی لایه دومی که گذاشته بودید بکشید و خوب صافش کنید و داخل فری که از قبل گرم کرده بودید، با دمای ۱۶۰ درجه فر برقی به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا رنگ بگیرد، ممکن است بعد از ده دقیقه هم رنگ بگیرد. بعد از ریختن مواد نارگیلی و از فر در آوردن کیک بگذارید خنک بشود و سلفون کشیده و برای چند ساعت در یخچال بگذارید و سپس درآورده و برش بزنید.

نوش جان



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده