دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش رولت خامه‌ای

آموزش رولت خامه‌ای

رولت خامه‌ای


مواد لازم:

تخم مرغ ۳ عدد

شکر ۹۰ گرم

آرد ۹۰ گرم

عسل یک ق غ

آب جوش ۳ ق غ

وانیل کمی

بیکینگ پودر نصف ق چ


طرز تهیه:

اين مواد برای سينی با سايز ٢٥*٣٥ مناسب است. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا میکنیم و بعد دو قاشق از شکر را به سفیده اضافه کرده و خوب با همزن میزنیم تا حدی که اگر ظرف را برعکس کردیم نریزد.

زرده را هم با مابقی شکر و وانیل کاملا با همزن هم میزنیم، سپس سه ق غ آب جوش را اضافه می کنیم و مجددا هم میزنیم تا حدی که کرمی و کشدار بشود و در نهایت یک ق غ عسل را اضافه میکنیم و هم میزنیم.

سفیده را به زرده اضافه کرده و با همزن هم میزنیم، بعد آرد الک شده را آرام آرام اضافه کرده و هم می‌زنیم، مواد را در قالبی که کاغذ روغنی انداخته و چرب شده می‌ریزیم و کاملا همه جای قالب یک دست پخش میکنیم.

قالب را در فر از قبل گرم شده با درجه ٢٢٠ به مدت ده دقیقه می‌گذاریم، رولت بایستی در بالاترین دمای فر و در کمترین زمان پخته بشود. اجازه دهید رویش کاملا بپزد و طلایی بشود. اگر روی رولت كاملا طلايی نشود، رولتی چسبناک خواهد بود.

رولت را که از فر که درآوردیم رویش را با یک دستمال تمیز می‌پوشانیم و بعد برگردانده و به صورتی كه دستمال زير رولت قرار بگيرد، خیلی آرام کاغذ روغنی را جدا می‌كنيم و با همان دستمال رول کنید و بگذارید نیم ساعت بماند.

سپس بعد از آن باز کرده و خامه فرم گرفته می‌ریزیم و صاف می‌کنیم، من یکم کیک شکلاتی که توی قالب مستطیلی پخته بودم داشتم روی آن چیدم‌ دوباره روی کیک خامه فرم‌ گرفته زدم و بعد دوباره یک ردیف کیک شکلاتی گذاشتم.

ميتوانيد مابين رولت از انواع مغز ها، ميوه‌ها و مارمالادها هم به استفاده کنید و رولت را دوباره رول کنید.

نوش جان 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده