بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش فلن کیک

آموزش فلن کیک

فلن کیک


مواد لازم کرم:

پودر کرم کارامل ۱ بسته

شیر۱/۵ لیوان

خامه۱ قاشق غذاخوری


مواد لازم کیک:

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۲/۳ لیوان

وانیل نوک قاشق چایخوری

روغن ۱/۲ لیوان

شیر ۱/۲ لیوان

بیکینگ پودر ۱/۵قاشق مربا خوری

آرد ۱ و ۱/۲ لیوان

پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

ابتدا یک بسته پودر کرم کارامل آماده را با یک و نیم لیوان شیر و یک قاشق خامه صبحانه مخلوط کرده و داخل قابلمه ریخته و روی حرارت گذاشتم و هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید.

قالب را چرب کنید، سس کارامل داخل بسته را در ته قالب ریخته و کرم کارامل را رویش بریزید و قالب را داخل یخچال قرار بدهید تا کارامل ببندد.

فر را روشن کرده و روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. برای فرهای برقی همیشه دما را ۱۵ تا ۲۰ درجه پائین‌تر بگذارید. تخم‌مرغ‌ها را با وانیل و شکر داخل ظرفی ریخته و با دور تند همزن برقی خوب هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. شیر و روغن مایع را به‌آن اضافه کرده و به مدت یک دقیقه هم بزنید. آرد را با بیکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کرده و سه بار الک کنید و به تدریج به مایه کیک اضافه و با لیسک یا قاشق به صورت دورانی هم بزنید.

کاراملی که سفت شده بود را از یخچال خارج کرده و مایه کیک آماده شده را به آرامی روی کارامل ریخته و صاف کنید. نگران مخلوط شدن لایه ها نباشید زیرا حین پخت از همدیگه جدا می‌شوند.

در این مرحله یک ظرف بزرگتر از قالبتان را انتخاب کرده و قالب کیک را به آرامی داخلش قرار بدهید و داخل ظرف بزرگتر به قدری آب بریزید که نیمی از ظرف پر شود.

حالا هر دو را داخل فر گرم شده قرار داده و ۵۵ تا ۶۰ دقیقه زمان پخت به آن بدهید. بعد از گذشت ۵۵ دقیقه خلال چوبی داخل کیک زده و اگر تمیز بیرون آمد و کیک به‌آن نچسبید یعنی کیک‌تان پخته و آماده است.

قالب را از فر خارج کرده و از ظرف حاوی آب بیرون بیاورید.

قالب اصلی که کیک کاراملی داخلش بود را بعد از اینکه کمی خنک شد بمدت ۷ ساعت داخل یخچال قرار بدهید. سپس قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف کیک را با چاقو از دیواره قالب جدا کرده و در ظرف سرو برگردانید. هر چه قدر که کیک داخل یخچال بیش‌تر استراحت کند، جدا کردنش از قالب نیز راحت‌تر می‌شود.

نوش جان



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده