ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش شیرینی ناپلئونی روسی

آموزش شیرینی ناپلئونی روسی

شیرینی ناپلئونی روسی


مواد لازم:

خمیر هزارلا آماده دو بسته یا نیم کیلو درست شده

خامه قنادی فرم داده شده ۴۰۰ گرم

کرم پاتیسیر ۴۰۰‌گرم

پودر قند مقداری


طرز تهیه:

ابتدا دو عدد خمیرهزارلا به شکل مستطیل را به قطر یک سانت و اندازه ۴۰×۳۰ را باز میکنیم و یکدست با وردنه می‌کشیم. کنار خمیر را برش میدهیم و داخل دو سینی جدا پهن می‌کنیم و با چنگال رویش می‌زنیم تا خیلی پف نکند.

خمیر دیگری را که در سینی دیگر پهن کرده‌ایم را با چاقو برش می‌دهیم ولی چاقو را تا آخر نمی‌کشیم، چنگال زده و هر دو را داخل فر ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه می‌گذاریم تا بپزد. پس از پخت و خنک شدن روی یکی از خمیرها که ساده می‌باشد، کرم ‌پاتیسیر را رویش ریخته و روی تمام سطح یکدست پخش می‌کنیم. سپس خامه‌ی زده شده را روی کرم ریخته و آن را هم با پالت کاملا صاف می‌کنیم‌. خمیر هزارلا دوم را ‌که با چاقو برش دادیم، روی خمیر اول می‌گذاریم و رویش پودر قند الک می‌کنیم. دو سه ساعت داخل یخچال گذاشته تا مواد فیلینگ به خورد خمیر برود، سپس به راحتی با چاقو برش می‌دهیم.


طرز تهیه کرم‌ پاتیسیر:

دو عدد زرده تخم‌مرغ، ۵ قاشق شکر و دو قاشق نشاسته ذرت زرد و دو قاشق آرد را مخلوط با همزن دستی میزنیم.

سه لیوان ‌شیر را داخل ظرف ریخته، روی حرارت گذاشته، وقتی داغ شد از روی گاز برمی‌داریم و نصف شیر را کم‌کم ‌با ملاقه به زرده اضافه و تند تند هم می‌زنیم تا تخم‌ مرغ نبندد و آردها گلوله نداشته باشند. زمانی که صاف و یکدست شدند، به بقیه شیر داخل ظرف منتقل می‌کنیم و روی حرارت می‌گذاریم و مدام هم می‌زنیم تا به شکل فرنی بشود. دقت کنید خیلی سفت نشود چون بعد از سرد شدن، سفت تر می‌شود. سپس نوک ‌قاشق چایخوری وانیل و ۲۵ گرم کره اضافه و زیر شعله را خاموش می‌کنیم. زمانی که خنک شد داخل ظرف دیگری می‌ریزیم و رویش کیسه می‌کشیم تا رویه‌اش نبندد. برای مصرف، شیرینی را داخل یخچال می‌گذاریم تا خنک شوند.

نکته: این مدل خمیر هزارلا روسی حتما باید با دو فیلینگ خامه و کرم‌ پاتیسیر باشد.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده