دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش باقلوای استانبولی با شیرعسلی

آموزش باقلوای استانبولی با شیرعسلی

باقلوای استانبولی با شیرعسلی


مواد لازم:

خمیر باقلوا یک بسته

کره ۱۵۰گرم +۵۰ گرم روغن مایع

گردو ریز خرد شده یا پسته یک پیمانه

مخلوط دارچین و هل اق غ

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

شهد شکر یک پیمانه

نیم آب یک پیمانه و نیم

شیرعسلی ۷ق غ پر


طرز تهیه:

اول شهد را درست کنید ، همه مواد را باهم ترکیب کنید بذارید روی حرارت ملایم و هم بزنید تا شکر حل بشود، شروع به جوشیدن کرد ، پنج دقیقه زمان بدهید و بعد برش دارید.

حالا کره و روغن مایع را بگزارید روی حرارت کم تا آب شود، خمیر را از پوشش دربیاورید ،خمیر باقلوا به هوا خیلی حساس است و سریع خشک میشود پس دستمال کنار دستتون داشته باشید که روی خمیرها را بپوشانید.

قالب احتیاج به چرب کردن ندارد ، نصف خمیر را برای زیر کار استفاده می‌کنیم ، قالب رو بگذارید روی خمیر و به شکل دایره برش بزنید و بعد بندازید داخل قالب و بقیه اضافه خميرهارو هم همچنین بچینید داخلش، اصلا این قسمت مهم نیست ولی تميز کتر کنید بهتر است ، خوب فشار بدهید رویش از مخلوط روغن آب شده خوب بریزید، اجيل و ادویه هارو روش بپاشید ، حالا نصف بقیه خمیر را دایره برش بزنید با حوصله داخل قالب بیندازید ولی این دفعه هر لایه یا دوتا یکی رو خوب با روغن چربش کنید و ورق بعدی را رویش بیندازید.

راستی خمیر رو جوری برش بزنید که یک دایره ازش دربیاد و یکسری نیم دایره و نیم دایره ها را هم روش بچینید ، هرچقدر تعداد لایه ها بیشتر باشد قشنگتر است و بعد با این روش خمیر را دورریز نکردیم ، وقتی لايه اخر را گذاشتید دوباره خوب روغن رویش بدهید و برش میزنید و بعد بین خط های برش هم کره بریزید و داخل فر از قبل گرم شده ۲۰۰ درجه به مدت یک ربع تا بیست دقیقه بگذارید.

اگر ظرفتون شیشه ای باشه که زیرش کاملا مشخص است و اگه روش هم رنگ نگرفت گریل را حتما روشن کنید تا رویش هم طلایی بشود ولی تو مرحله گریل حتما کنارش باشید که سریع ممکن است رنگ بگیرد و بسوزه رویش.

ده دقیقه صبر کنید و بعد شهد ولرم را در چند مرحله بهش اضافه کنید و دو ساعت بهش استراحت بدهید و بعد آماده سرو می‌باشد.

نوش جان


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده