خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش کیک نسکافه و گردو با سس کاراملی

آموزش کیک نسکافه و گردو با سس کاراملی

کیک نسکافه و گردو با سس کاراملی


مواد لازم:

آرد سفید 2لیوان ونیم

تخم مرغ 5عدد

شکر یک لیوان سرپر

نسکافه 2ق.غ

شیر 1 لیوان

روغن مایع سە چهارم لیوان

گردوی خرد شده نصف لیوان

وانیل نوک ق چ

بکینگ پودر 1 غ سرخالی


طرز تهیه:

قبل از هرکاری بیست دقیقه از قبل فر را با درجه صد و هشتاد روشن کنید. مواد را بیرون از یخچال بگذارید به دمای محیط برسد و آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید.

ابتدا شیر و نسکافه را باهم مخلوط کنید و بزارید روی حرارت یا مایکروفر تا یکدست و کمی گرم بشود سپس تخم مرغ و وانیل را با هم با دور تند هم زن دو دقیقه بزنید.

بعد شکر را بریزید و چهار دقیقه با دور تند همزن بزنید و شیر و پودر نسکافه را که با هم مخلوط کرده روی حرارت گذاشته و زمانی که یکدست شدند همینجور که همزن روشن است با مواد قاطی کنید و با دور تند سریع هم بزنید تقریبا یک دقیقه.

بعد از آن روغن را اضافه کرده و هفت ثانیه با دور تند هم زده و در آخر هم آرد و بکینگ پودر الک شده را طی سه مرحله اضافه و با لیسک یا قاشق چوبی مواد مخصوصا ته مواد را هم زده(دورانی و هشت ثانیه) تا تمام مواد با هم مخلوط شوند.

نهایتا مقداری گردوی خرد شده را اضافه کرده همزده و داخل قالب بریزید و (برای اینکە گردو تە نشین نشود داخل ارد بغلتانید) در طبقه وسط دمای صد و هشتاد به مدت چهل تا پنجاه دقیقه بگزارید.

اگر در قابلمه هم میپزید قالب را داخل قابلمه‌ای که از قبل گرم شده است بگزارید و بعد از یک ساعت چک کنید اگر دورش طلایی و رویش سفت شده بود کافیست.

برای سس کارامل روی کیک، نصف لیوان شکر را روی حرارت کم گذاشته و بدون هم زدن اجازه بدهید کاملا حل و کاراملی شود، عجله نکنید تا کارامل‌ شکرک نبندد و تلخ نشود، همینکه شکر ذوب شد و رنگش شبیه عسل شد کافیست. بعد 4 قاشق غذاخوری خامه صبحانه را اضافه و مخلوط کنید بعد دو قاشق غذاخوری پنیر خامه ای (یا ماسکارپونە) را اضافه کنید و مخلوط کنید و بعد روی کیک سرد شده بریزید و تزیین کنید.

نوش جان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده