خرید از سراسر دنیا


» آموزش دسر مغزدار توت‌فرنگی

آموزش دسر مغزدار توت‌فرنگی

دسر مغزدار توت فرنگی


مواد لازم دسر : 

پنیر ماسکارپونه 200 گرم

خامه فرم گرفته 200 گرم

شکر 100 گرم

 ژلاتین ۲ ق غ

شیر یک دوم پیمانه

وانیل یک ق چ

پودر ژله توت‌فرنگی

رنگ خوراکی در صورت دلخواه ( من رنگ قرمز فو استفاده کردم )


مواد لازم مغزی دسر :

توت فرنگی پوره شده 150 گرم

خامه صبحانه 120 گرم

پودر ژلاتین 1/5 قاشق غ

شکر یک سوم پیمانه


طرز تهیه :

ابتدا برای مغزی دسر پوره توت‌فرنگی و خامه را مخلوط کنید، پودر ژلاتین را با یک سوم لیوان آب بن‌ماری کنید، وقتی از حرارت افتاد به مخلوط خامه و توت‌فرنگی اضافه می‌کنید ‌و با همزن میزنید تا یکدست بشود. مواد را در قالب دلخواه به نسبت قالبی که میخواهید دسر اصلی را داخلش درست کنید بریزید (من از قالب میان تهی ۲۰ سانتی استفاده کردم و قالب دسرم ‌۲۵ سانتی بود ).

۵ ساعت داخل فریزر بگذارید. حالا برای دسر شیر را روی حرارت ملایم بگذارید و ژلاتین را با یک سوم لیوان آب مخلوط می‌کنید تا بن‌ماری شود بعد داخل شیر‌گرم می‌ریزید سپس پودر ژله را هم اضافه کنید ( اگر از رنگ‌ می‌خواهید استفاده کنید در این مرحله بریزید). هم بزنید تا حل بشود سپس حرارت را ‌خاموش کنید و ‌اجازه بدهید از حرارت بیفتد سپس پنیر ماسکارپونه و شکر را با همزن برقی بزنید تا مخلوط و یکدست بشود.

خامه فرم گرفته را به پنیر و شکر اضافه کنید کمی وانیل بریزید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. شیر و ژلاتین و ‌ژله به دمای محیط رسیده را کم کم اضافه بکنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست بشود.

ابتدا نیمی از دسر را در قالب بریزید سپس مغزی دسر که در فریزر بود از قالب در بیاورید و‌ آن روا وسط دسرتان بگذارین کمی با دست فشار بدهید خیلی آروم که داخل دسر فرو‌ برود. در مابقی دسر را روی مغزی بریزید و به مدت ۸ ساعت داخل‌ یخچال نگه دارید تا ببندد سپس از قالب در بیاورید و سرو کنید.

نوش جان 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده