دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پیراشکی گل

آموزش پیراشکی گل

پیراشکی گل


مواد لازم:

خمیر مایه یک قاشق غذاخوری سر خالی

یک ونیم لیوان شیر

از نصف لیوان یکم بیشتر روغن مایع

۲ عدد تخم مرغ سفیده برای داخل خمیر زرده ها برای رومال

نمک یک قاشق مربا خوری

شکر یک قاشق غذاخوری

۴ لیوان آرد


مواد میانی پیراشکی:

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز یک عدد متوسط

جعفری خرد شده نصف لیوان

فلفل دلمه ای خرد شده نصف لیوان

نمک فلفل

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی


طرز تهیه :

ابتدا پیاز را نگینی خورد کرده، خوب تف میدهیم تا سبک بشود و کمی طلایی بشود، بعد فلفل دلمه ای را اضافه کرده کمی که نرم شد، گوشت را اضافه کرده خوب تف میدهیم تا خوب سرخ بشود(میتوانید قارچ هم بزنید). نمک و فلفل راهم اضافه کرده، بعد رب گوجه فرنگی میزنیم و زیر شعله را خاموش میکنیم. سپس جعفری خورده شده را اضافه میکنیم می‌گذاریم کنار تا سرد بشود.


طرز تهیه خمیر پیراشکی:

ابتدا نصف لیوان شیر (ولرم) را با شکر و خمیر مایه مخلوط می‌کنیم و رویش یک بشقاب می‌گذاریم (حدود ۱۰ دقیقه زمان میبرد) تا به عمل بیاید.

بقیه شیر را داخل کاسه بزرگی ریخته همراه سفیده تخم مرغ و روغن مایع با همزن دستی می‌زنیم تا یکدست شود؛ بعد نمک و خمیرمایه را هم اضافه کرده، سه پیمانه آرد را اضافه کرده بقیه را با کنترل اضافه کرده تا وقتی که خمیر نرمی بدست بیاید.

رویش نایلکس کشیده و با پارچه میپوشانیم، یک ساعت استراحت میدهیم، بعد یک ساعت خمیرمان که کاملا پف کرد پفش را میگیریم، به ۳قسمت مساوی تقسیم کرده و یک قسمتش را برداشته با وردنه باز کرده داخل قالب ۳۵ سانتی که چرب کردیم، پهن میکنیم.

مواد گوشتی را میگذاریم و چونه دوم را هم باز کرده روی مواد گوشتی پهن میکنیم و شکل میدهیم. دوباره ۱۵ دقیقه استراحت میدهیم، رویش را میپوشانیم، بعد با زرده تخم مرغ رومال کرده و وسط پیراشکی را کنجد می‌پاشیم ودر فر از قبل گرم شده با دمای۲۰۰ درجه می‌پزیم تا جایی که رویش طلایی بشود وبعد از درآوردن از فر رویش را با فرچه کره میمالم. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده