خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش چیزکیک دسر

آموزش چیزکیک دسر

چیزکیک دسر


مواد لازم :

٣ عدد تخم مرغ

يک و يک سوم پیمانه شكر

اسانس وانيل یم ق م

شير يک پیمانه 

روغن مايع دو سوم پیمانه

ارد ٣ پیمانه

بكينگ پودر يک ق غ


مواد لازم برای دسر روی کیک :

خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

پنیر ماسکار پونه ۲۰۰ گرم

خامه قنادی ۵۰ گرم

شکر ۷ ق غ

اسانس وانیل یک‌ ق‌ م

ژلاتین ۲ ق غ


طرز تهیه چیزکیک :

ابتدا تخم مرغ و شكر و اسانس را ١٠ دقيقه با دور تند همزن می‌زنیم، بعد از آن شير را اضافه کرده، ٣٠ ثانيه با دور متوسط هم می‌زنیم، سپس روغن را با دور متوسط ٣٠ ثانيه ديگر زده و در آخر همه‌ی آرد و بكينگ پودر را به صورت يكجا روب مواد الک میکنیم و با دور كند همزن فقط در حد مخلوط كردن می‌زنیم، بيشتر نبايد بزنيم !

كف قالب را كاغذ روغنی انداخته و كل قالب را چرب می‌کنیم، حتی ديواره‌های قالب را چرب میکنیم. چرب كنيم پفش نمی‌خوابد خیالتان راحت!

مايه كيك را ريخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ٤٥ دقيقه درجه ١٨٠ می‌گذاریم و با خلال تست میکنیم اگر تميز درآمد، آماده است( بعد از ۳۰ دقیقه کیک را تست کنید ).

بعد از اینکه کیک خنک شد از قالب خارج میکنیم وقتی که کاملا سرد شد وسط کیک را برش می‌دهیم ( تا دو‌سانت مانده به انتهای کیک برسد چاقو را فرو‌ ببرید ) داخلش را‌ خالی میکنیم تا از مواد روی آن بریزیم.


 طرز تهیه دسر روی کیک:

خامه و خامه قنادی و شکر و پنیر و اسانس را با هم مخلوط میکنیم، به وسیله همزن تا وقتی که یکدست بشود، بعد پودر ژلاتین را ‌با نصف‌ لیوان آب بن‌ماری می‌کنیم وقتی شفاف شد و از حرارت افتاد به چیز کیک اضافه و با همزن ( دور کند فقط در حد مخلوط شدن) می‌زنیم تا یکدست بشود.

حالا مایه چیز کیک را وسط کیکمان می‌ریزیم و ۲ ساعت داخل فریزر می‌گذاریم، سپس یک ساعت داخل یخچال نگه میداریم، بعد میتوانیم برش زده و سرو کنیم ( بهتر هست ۱۵ دقیقه قبل از سرو در دمای محیط بگذارید). 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده