دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش گرانولابار

آموزش گرانولابار

گرانولابار


مواد لازم :

جو دوسر پرک 250 گرم

بادام درشت خورد شده 100 گرم

عسل 130 گرم‌
کره خورد شده 75 گرم

شکر قهوه ای 70 گرم

اسانس وانیل یک‌ قاشق چایخوری

نمک یک چهارم ق‌ چ‌

میوه خشک 100 گرم (‌کرنبری و‌ بلوبری و نارگیل و..)

چیپس‌ شکلات 80 گرم‌


طرز تهیه :

فر را از یک ربع قبل از پخت با دمای ۱۷۰ درجه گرم کنید. یک ظرف مربع با طول 20 سانتیمتر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. روی فویل را با روغن مایع کمی اسپری کنید به اندازه ای که ظرف خیلی کم چرب شود.

جو و بادام را جداگانه و به صورت یک لایه نازک کف این ظرف پهن کرده و به مدت 4 دقیقه روی پنجره وسط فر قرار دهید تا کمی بو داده شوند. سپس ظرف را بیرون آورده و مواد را هم بزنید.

دوباره ظرف را در فر قرار دهید بعد از 3 دقیقه بیرون آورده و هم بزنید. برای بار سوم هم ظرف را در فر قرار دهید و بعد از 3 دقیقه بیرون آورده و هم بزنید.

در یک تابه کره خورد شده، شکر، نمک، وانیل و عسل را ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کره کاملا ذوب شده و شکر حل شود. مواد را گاهی هم بزنید تا مطمئن شوید که شکر کاملا حل شده است. این مایه عسلی را با جو و بادام بو داده شده مخلوط کنید. اجازه دهید مواد 5 دقیقه سرد شوند. سپس میوه خشک و چیپس شکلات را به مواد اضافه کنید. مواد را باهم خوب مخلوط کرده و هم بزنید.

همه مواد را به ظرفی که در آن فویل کشیده اید انتقال دهید، 2 قاشق از چیپس شکلاتی را با مواد مخلوط کرده و با یک لیسک روی مواد را خوب صاف کرده و فشار دهید تا مواد در ظرف پرس شوند. ظرف پر شده از مواد را 2 ساعت در یخچال نگهدارید تا خوب سرد شده و مواد به هم بچسبند

فویل آلومینیومی را به صورت کامل از ظرف بیرون آورده و مواد را با چاقو برش دهید.

اگر دوست دارید بارهای گرانولا سفت بمانند، آنها را در یخچال بگذارید و در غیر اینصورت این گرانولابارها تا یک هفته بیرون یخچال قابل نگهداری هستند.

نوش جان


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده