خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش کروسان

آموزش کروسان

کروسان


مواد لازم :

یک و دو سوم پیمانه آرد

یک قاشق چایی خوری خمیر مایه فوری

۲ قاشق غذاخوری شکر

یک چهارم پیمانه آب ولرم

یک چهارم پیمانه شیر

۱۵۰ گرم کره

۲ عدد زرده تخم مرغ

یک چهارم قاشق چایی خوری نمک

شکلات چیپسی به میزان لازم


طرز تهیه :

خمیر مایه، آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر را داخل کاسه‌ای بریزید و ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا به عمل آید. باقی مانده شکر، نمک، شیر و ۵۰ گرم از کره را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شده و کره ذوب شود داخل یک کاسه‌ بریزید و آرد را به آن اضافه، کمی هم بزنید خمیر مایه را نیز اضافه و با دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

خمیر را ۵ دقیقه ورز و آن را به شکل توپ درآورید و داخل کاسه‌ای که چرب کرده‌اید بگذارید، روی کاسه را بپوشانید و ۱ ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. روی کاسه را با فویل بپوشانید و ۲ ساعت خمیر را در یخچال استراحت دهید. ۱۰۰ گرم کره باقی مانده را روی کاغذ روغنی یا فویل به ضخامت ۱ سانتیمتر پهن کنید و داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.

روی سطح کار کمی آرد بپاشید وخمیر را باوردنه پهن کنیدکره سرد را در مرکز خمیر قرار دهیدلبه‌های خمیر را روی هم بیاورید و به هم بچسبانید تا کره مخفی شود سپس خمیر راچندتا بزنیدو روی هم بیاورید تا اندازه‌اش ۱/۴ شود، خمیر را پس از تا زدن ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید، بعد از مدت خمیر را از یخچال خارج و با وردنه آن را پهن کنید دقت کنید کره از خمیر بیرون نزند، مجدد تا بزنید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید، این کار را چند بار انجام دهید تا کره به لایه‌های خمیر نفوذ کند. در مرحله اخر می‌توانید خمیر را داخل کیسه فریزر کنید و ۱ شب دریخچال بگذارید، پس از استراحت نهایی خمیر را روی سطح کار نازک پهن کنید و به شکل مثلث خمیر را برش بزنید، مقداری شکلات چیپسی در وسط خمیر بریزید و خمیر را از قسمت پهن مثلث به سمت باریک آن به آرامی رول کنید، خمیرهای آماده شده را داخل فر با فاصله و ۲ساعت داخل فر خاموش بگذارید و تاحجم خمیرها دو برابر شود.

زرده تخم مرغ را با کمی شیر یاآب رقیق کنید و روی خمیرها بزنید سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه روشن کرده‌اید و گرم است قرار دهید تا نان‌ها طلایی شوند.

نوش جان


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده