دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش کیک سیب

آموزش کیک سیب

کیک سیب


موادلازم:

تخم مرغ چهار عدد

ماست یک پیمانه

 آرد دو و نیم پیمانه

روغن مایع سه چهارم پیمانه

شکر یک و نیم پیمانه

بکینگ پودر یک ق غ

وانیل یک ق چ

دارچین یک قاشق مرباخوری

نمک یک پنس

سیب اسلایس شده دو عدد

قالب ۲۵ سانت


طرز تهیه:

ابتدا سفیده تخم مرغ ها را حدود یک دقیقه با همزن برقی میزنیم سپس نیمی از شکر را هم به سفیده اضافه و با دور تند به همزدن ادامه میدهیم تا کاملا سفت بشود.

سپس زرده تخم مرغ ها را با باقیمانده شکر و وانیل با همزن میزنیم تا حالت کرمی رنگ و پفکی پیدا کند. سپس روغن و ماست را اضافه کرده در حد مخلوط شدن باهمزن هم می‌زنیم؛ دراین مرحله آرد را که قبلا دوسه بار با بکینگ پودر نمک و دارچین الک کردیم طی دومرحله اضافه کرده و با قاشق چوبی یا لیسک فقط در حد مخلوط شدن هم میزنیم اصلا نباید زیاد هم بزنید در غیر اینصورت کیک پف دلخواه را نخواهد داشت. ممکن است مایه کیک کمی سفت بشود، دراین مرحله ولی اصلا جای نگرانی نیست سفیده تخم مرغ را بازهم طی دو مرحله اضافه میکنیم و بازهم درحد مخلوط شدن هم میزنیم؛ داخل قالب مورد نظر را کاغذ انداخته چرب و آرد پاشی می‌کنیم، نصفی از مواد کیک را ریخته و سیب‌های اسلایس شده را می‌چینیم و باز مابقی مواد را می‌ریزیم. سپس در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه میپزیم.


طرز تهیه مواد کرمی :

دو پیمانه خامه‌ی قنادی را فرم داده و با ۲۰۰ گرم پنیر خامه‌ای ماسکار پونه مخلوط می‌کنیم. سپس دو ق غ نسکافه را با آب مخلوط و اضافه می‌کنیم و یک ق م پودر دارچین را هم زده و خوب باهم مخلوط می‌کنیم.

کرم را روی کیک ریخته و سس کاراملی را دورتادور کیک می‌ریزیم و بادام پرک بو داده را در کناره‌های کیک میزنیم و حالا آماده سرو است.

نوش جان.

کرم را روی کیک ریخته و سس کاراملی را دورتادور کیک می‌ریزیم و بادام پرک بو داده را در کناره‌های کیک میزنیم و حالا آماده سرو است. نوش جان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده