خرید از سراسر دنیا


» آموزش رولت سوئیسی با روکش شکلاتی

آموزش رولت سوئیسی با روکش شکلاتی

رولت سوئیسی با روکش شکلاتی


مواد لازم:

آرد سفید ۹۰گرم

تخم مرغ ۵ عدد

شکر ۱۲۰ گرم

بکینگ پودر ۲گرم

شیر ۵۰گرم

روغن مایع ۵۰گرم

نمک ۱پنس

وانیل مایع ۱ق م


طرز تهیه :

زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده را بگذارید در یخچال. و زرده را با ۵۰گرم شکر دستور و نمک و وانیل خوب بزنید تا سفید و کشدار بشود و کمی فرم بگیرد، ۷۰گرم شکر باقیمانده را در ۳مرحله اضافه و هربار ۱دقیقه بزنید. سفیده باید به مرحله ی سافت پیک (قله خمیده) برسد یعنی وقتی پره همزن را بیرون کشیدید نوک سفیده را به پایین خم باشد و سیخ نباشد.

زرده را به سفیده اضافه و آرام هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند. این قسمت خیلی مهم است که به درستی انجام بشود، نباید پف سفیده بخوابد وگرنه رولت سفت و خشک و شکننده می‌شود.

آرد و بکینگ پودر را ۳بار الک کرده و به یکباره اضافه کنید و از یک جهت فولد کنید. شیر و روغن را داخل ظرفی بریزید و چند قاشق از مایه را بهآنه اضافه و یکدست کنید سپس به کل مواد بیافزایید و فولد کنید. قالب مستطیلی ۲۵×۳۵را چرب و کف و دیواره را کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز بگذارید. مواد را داخل قالب بریزید و قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰درجه و طبقه ی وسط، بمدت ۳۰دقیقه و دمای بالا و پایین همزمان قرار بدهید. من دو دقیقه گریل هم روشن کردم. سپس رولت را از فر بیرون آورده و روی سیم توری ده دقیقه بگذاربد تا خنک شود و بعد روی کاغذ روغنی برگردانده و دورتادور را برش زده و یک طرف را برش اریب بزنید. که این برش اریب آخر سر داخل رولت برود تا قشنگتر شود. روی رولت مارمالاد یا خامه بریزید و رول بکنید.

سپس داخل یخچال گذاشته و چند ساعت بعد خنک شدن با چاقوی اره‌ای برش بزنید.


نکته: برای اینکه رولت بعد پخت زمان برگرداندن به کاغذ نچسبد حتما باید رویش کامل بپزد وباید خنک شود، بعد برمیگردانیم. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده