خرید از سراسر دنیا


» آموزش شیرینی ایشلیک

آموزش شیرینی ایشلیک

شیرینی ایشلیک


مواد لازم برای خمیر:

خامه ۳۰۰گرم

کره۲۵۰ گرم

بیکینگ پودر۵ گرم(نصف قاشق غذاخوری)

آرد به میزان لازم


موادلازم برای شربت:

۲لیوان شکر

۲ لیوان آب

۱قاشق غذاخوری گلوکز


مواد لازم مواد میانی:

نصف پیمانه گردو آسیاب شده

۳ قاشق غذاخوری پود قند

پود هل یادارچین نصف قاشق مرباخوری


طرز تهیه:

ابتدا باید همه مواد به دمای محیط برسند. در مرحله اول شکر و آب را مخلوط کرده و داخل قابلمه‌ای می‌ریزیم و میگذاریم تا بجوشد، کمی که جوشید حرارت را کم کرده بعد از ۱۰ دقیقه یک قاشق گلوکز را می‌ریزیم، حل که شد بعد از ۱۰ دقیقه زیر شعله را خاموش می‌کنیم و کنار میگذاریم تا سرد بشود.

حالا برای تهیه‌‌ی خمیر، کره نرم شده را با همزن برقی می‌زنیم تا کرم رنگ بشود، سپس خامه را زده و با همزن به زدن ادامه میدهیم، بکینگ پودر را ریخته، آرد را آرام آرا. م اضافه کرده وبا نوک انگشت مخلوط میکنیم. خمیرمان که آماده شد رویش را می‌پوشانیم بعد ۱۰ دقیقه مواد داخلش را آماده می‌کنیم و کنار دستمان میگذاریم. خمیر را به اندازه گردو برمی‌داریم، کف دستمان بازش کرده و داخلش را از مواد پر می‌کنیم. از لبه ها به هم چسبانده و در کف دست برمیگردانیم، یکم رویش را با دست فشار میدهیم و می‌توانید با چاقو به آن شکل برگ بدهید.

شیرینی‌ها را داخل سینی می‌چینیم، خود شیرینی‌ها روغن کافی دارند و نیازی به کاغذ روغنی نیست. روی شیرینی‌ها زرده تخم مرغ کشیده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد میگذاریم. نباید روی آن‌ها زیادی طلایی بشود، به محض اینکه از فر درآوردیم داخل شربت (سرد) انداخته ومیگذاریم ۵ دقیقه بماند، سپس درآورده و وقتی شهد اضافی آن کشیده شد، داخل ظرف سرو میگذاریم.

نوش جان 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده