دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش کیک گردو کارامل

آموزش کیک گردو کارامل

کیک گردو کارامل


مواد لازم پایه:

آرد ۱۷۵ گرم

شکر ۵۰ گرم

کره ۱۳۰ گرم

نمک ۱ گرم

بادام زمینی ۲۵ گرم


مواد لازم لایه پنیر:

پنیر لبنه (یا خامه‌ای) ۲۲۵ گرم

شکر ۴۰ گرم

آرد ۸ گرم

خامه ۳۳-۳۵٪ ۳۰ گرم

عصاره وانیل ۱ قطره

نمک ۱ گرم

تخم مرغ ۳۰ گرم

پرالین یا نوتلا یا کارامل غلیظ ۲۵ گرم

آجیل (فندق ، بادام) مقداری


مواد لازم کارامل:

خامه ۳۳-۳۵٪ ۲۵۰ گرم

کره ۱۰۰ گرم

شکر ۱۳۰ گرم

گلوکز ۱۵ میلی لیتر

نمک ۲ گرم


مواد لازم سس شکلاتی:

شکلات ۷۰% ۲۰۰گرم

کره کاکائو ۵۰گرم

روغن گیاهی ۵۰گرم

گردوی خردشده ۵۰گرم


طرز تهیه پایه کیک:

آرد ، شکر و نمک را داخل کاسه مخلوط کن بریزید. کره خرد شده را اضافه کرده و در حالت پالس، باهم مخلوط کنید تا حالت شن و ماسه یا خرده نان مرطوب بدست آید. ۱-۲ ساعت در یخچال قرار دهید. فر را از قبل ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. مخلوط را از یخچال خارج کنید و به طور یکنواخت روی سطح کاغذ روغنی پخش کنید در فر بگذارید و ۱۰_۱۲ دقیقه بپزید و مراقب باشید تا خرده‌ها نسوزد (خرده‌ها را زیر و رو کنید تا هنگام پخت نسوزند).

باقیمانده کره هم دمای اتاق و بادام زمینی را مخلوط کنید و با خرده‌های پخته شده مخلوط کنید و بریزد در قالبها و صاف کنید سپس داخل یخچال قرار دهید تا لایه پنیر را آماده کنید.


طرز تهیه لایه پنیری:

تخم مرغ را با چنگال به آرامی بزنید. پنیر را به دمای اتاق برسانید. پنیر، شکر، آرد، نمک و خامه را با هم ترکیب کرده و با سرعت کم بزنید تا ترکیب شوند. سپس به تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید. پرالین های نرم و کمی گرم شده را اضافه کرده و مخلوط کنید. مایع پنیری را در بالای پایه سرد شده که در یخچال گذاشته بودید بریزید. فر را تا ۱۷۰ درجه گرم کنید. قالبها را در فر بگذارید و ۱۵ دقیقه بپزید، سپس فر را خاموش کنید و در فر را کمی باز کنید به اندازه یک شکاف کوچک و بگذارید تا قالبها برای یک ساعت دیگر در فر خاموش بماند تا به دمای اتاق برسد، آجیل را روی سطح لایه پنیری پخش کرده و یک شب در یخچال قرار دهید.


طرز تهیه شکلات:

شکلات و کره کاکائو را بطور جداگانه ذوب کنید. همه چیز به جز آجیل را در یک لیوان بلنو با گوشتکوب برقی مخلوط کنید. گردو را اضافه کنید.


طرز تهیه کارامل:

این نوع کارامل به این صورت پخته می شود: همه مواد در یک قابلمه کمی گرم ترکیب شده و روی حرارت متوسط پخته می شوند و با همزن گهگاهی هم زده می‌شود تا زمان پخته شدن و تا زمانی که مخلوط همگن ، چسبنده و کاراملی شود، سپس داخل یک شیشه بریزید و سرد کنید، داخل یخچال قرار دهید. پس از خنک شدن روی لایه پنیری پخش کنید. سطح کارامل را صاف کرده و به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید. همچنین شما می توانید بلافاصله با قرار دادن آن در فریزر به مدت یک روز عميقأ منجمد کنید و سپس آن را با یک چاقوی تیز، برش بزنید، برای برش هر بار تیغه چاقورا با شعله یا آب جوش گرم کنید. بعد از یک ساعت، دسر را به قسمت های مورد نظر برش دهید سپس آنرا به مدت یک روز در فریزر بگذارید تا کاملا منجمد شود در آخر قطعات یخ زده را درون سس شکلاتی که در ادامه طرز تهیه آن گفته می شود بغلطانید بلافاصله به مدت 2-1 ساعت در یخچال قرار دهید تا یخ زدایی شود. نوش جان 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده