خرید از سراسر دنیا


» آموزش کیک ردولوت

آموزش کیک ردولوت

کیک ردولوت

مواد لازم:

تخم مرغ : ۴ عدد

شکر : ۱ لیوان

روغن مایع : ۱ استکان چایخوری

کره : ۱۲۰ گرم (هم دمای اتاق)

کفیر : ۱ لیوان (یا یک ق‌غ آب‌لیمو در یک لیوان آب ولرم)

پودر کاکائو : ۱ ق غ خ

بکینگ پودر : ۱ ق چ خ

وانیل : نصف ق چ

جوش شیرین : ۱ ق چ

رنگ غذا قرمز : ۱ ق م

آرد : ۳ لیوان


مواد لازم برای خامه:

شیر : ۴ لیوان

زرده تخم مرغ : ۴ عدد

نوک ق چ وانیل

شکر : ۱ استکان چ خ

نشاسته : ۱ استکان چ خ

آرد : ۱ استکان چ خ

کرم شانتی : ۱ لیوان

شیر : از نصف استکان چایخوری کمی بیشتر

کره : ۷۵ گرم هم دمای اتاق

طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغ و شکر را با همزن تا زمانی که کرم رنگ شود هم بزنید، کره هم دمای اتاق، کفیر، روغن مایع و رنگ غذا را اضافه کنید.

سپس آرد و بکینگ پودر و وانیل و جوش شیرین و پودر کاکائو را الک کنید و کم کم به مواد اضافه کنید ‌و آرام هم بزنید. در این مرحله از قالب ۲۳ سانتی حلقه که سر و ته آن خالی است استفاده کنید و زیر قالب کاغذ روغنی و زیر کاغذ روغنی فویل بگذارید و لبه های آن را جمع کرده و سپس آن را روی سینی گذاشته و داخل فر بگذارید. همچنين میتوانید از قالب معمولی نیز استفاده کنید.

مواد را داخل قالب بریزید و با کمک لیسک مواد را همه جای قالب به یک اندازه پخش کنید. در فر بدون فن که از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵-۴۰ دقیقه بپزید.

حتما پخت کیک را چک کنید چون دمای فرها با هم متفاوت است. در طول پخت در فر را باز نکنید. بعد از اینکه کیک پخت و سرد شد به سه قسمت مساوی برش دهید.


طرز تهیه خامه:

شیر و شکر و آرد و نشاسته را در یک قابلمه بریزید و مداوم هم بزنید زمانی که به نقطه جوش رسید زرده تخم مرغ ها را تک تک اضافه کنید و تند تند هم بزنید. وقتی که قل قل کرد و خوب پخت وانیل را هم اضافه کنید و شعله را خاموش کنید.

روی خامه را سلفون بکشید و اجازه دهید کاملا سرد شود. کرم شانتی و شیر را مخلوط کنید و خوب با همزن هم بزنید (باید سفت و قوام داشته باشد). کره هم دمای اتاق را هم اضافه کنید.

خامه سرد شده را با همزن بزنید و سپس کرم شانتی را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود. خامه را دو‌ ساعت در یخچال استراحت دهید. این خامه را برای هر مدل کیک میتوانید استفاده کنید.

نوش جان 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده