دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش دسر ایتون مس

آموزش دسر ایتون مس

دسر کلاسیک انگلیسی ایتون مس

"Eton Mess"


مواد لازم:

3 عدد سفیده تخم مرغ

حدود 200 گرم شکر

چند قطره آب لیمو

400 گرم خامه سرد 33%

2 قاشق غذاخوری سر پر پودر قند

500 گرم توت فرنگی تازه

50 گرم شکر

طرز تهیه:

ابتدا سفیده ها را وزن کرده و میزان شکر را دو برابر وزن سفیده تخم مرغ‌ها در نظر بگیرید. سفیده ها را با شکر و آب لیمو در یک قابلمه کوچک و روی حرارت بسیار کم قرار دهید ، مخلوط را کمی گرم کنید و کاملاً مخلوط کنید تا ولرم شود و زمانی که انگشت را در آن میزنیم، فقط به سختی کمی گرم شود.

مخلوط را درون کاسه بریزید و با سرعت کم همزن شروع به هم زدن کنید تا کف ایجاد شود. پس از دیدن کف سرعت را به حداکثر افزایش داده و هم بزنید تا زمانی که توده‌ای براق و پایدار ایجاد شود و اصطلاحا به مرحله استیف پیک برسد.

با استفاده از یک قاشق غذاخوری، مرنگ را روی یک ورقه پخت یا کاغذ روغنی قرار داده و در حدود 1.5 تا 2 ساعت در دمای 120 درجه فر بپزید. مرنگ زمانی آماده است که آن‌ها به راحتی از کاغذ روغنی جدا شوند بدون اینکه چیزی از آن روی کاغذ باقی بمانند.

سپس توت فرنگی ها را به 2 تا 4 قسمت برش دهید و 50 گرم شکر روی ‌آن بریزید و به مدت 20 دقیقه کنار بگذارید، آب توت فرنگی ها در این مدت خارج می‌شود.

خامه سرد را با پودر قند با دور تند همزن بزنید.

مرنگ را به قطعات بزرگ خرد کرده و در ظرفی که می‌خواهید سرو کنید بریزید، به نسبت مساوی خامه و توت فرنگی را روی آن بریزید. با توت فرنگی تزئین کنید و بلافاصله سرو کنید.

نوش جان


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده