خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش مینی موس شکلاتی

آموزش مینی موس شکلاتی

مینی موس شكلاتى


مواد لازم:

شکر 100 گرم

تخم مرغ 3 عدد

شیر نصف فنجون

شکلات تخته ای 200 گرم

خامه 100 گرم

پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری


طرز تهیه:

شكلات و خامه را داخل يک ظرف شيشه‌اى بريزيد و بگذارید روى حرارت آبجوش و به روش بن‌مارى ذوبش كنيد. سپس هم بزنيد تا شكلات ذوب بشود، فقط مراقب باشید مخلوط شکلات نسوزد. به محض اينكه شكلات ذوب شد، از روى حرارت برداريد و بگذارید خنک شود.

حالا در این مرحله سفيده و زرده تخم‌مرغ را جدا کنید. زرده تخم‌مرغ ها را با همزن زده و شکر و وانيل را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا يک مخلوط یکنواخت به دست بياید و شكر كاملا حل شود. سپس شير ولرم را به مواد اضافه كنيد و هم بزنيد.

مخلوط شکلات و خامه را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. به سفیده‌های تخم مرغ يک مقدار نمک اضافه كنيد و با همزن خوب هم بزنید تا سفیده‌ها پف کنند و سفید رنگ بشوند.

سفیده‌ها را به مخلوط اضافه كنيد و آن را هم بزنید همينطور كه سفيده‌ها را اضافه می‌كنيد، هم بزنيد تا موس شکلاتى حالت پف کرده به خودش بگيرد. پودر ژلاتین را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط كنيد و بگذارید روى حرارت بخار آب تا خوب حل شود و به مخلوط اضافه كنيد و هم بزنيد.

در این مرحله سطح قالب سیلیکونی را با شکلات آب شده بپوشانيد و پانزده دقيقه بگذارید داخل يخچال تا خوب بسته شود.

موس شکلات را داخل قالب بريزيد و در يخچال به مدت ٢ تا ٤ ساعت بگذارید تا خودش را بگيرد. در نهایت شکلات قالبی را از قالب جدا كنيد و داخل ظرف بچینید.

نوش جان 




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده